Een blog is de ideale manier om je website te optimaliseren voor Google. In je blogposts kun je namelijk stapsgewijs elke keer 1 pagina optimaliseren op 1 keyword. Op een natuurlijke manier. Dit is niet storend voor de lezer maar wél effectief. Ontdek hoe in deze masterclass SEO-copywriting. Pen in de aanslag!
Lees verderBlogs
-
Bid- en tenderteksten die punten scoren
|
Bid, tenders en aanbestedingen schrijven is een vak apart. Jouw salesafdeling of bid-team wil indruk maken met een congruent, overtuigend stuk, uiteraard binnen de gestelde kaders. Een tekst die exact beantwoordt aan de vraag van de uitvragende partij. Maar hoe? Overtuig de DMU met een duidelijk, compleet en overzichtelijk document en een betrokken tone-of-voice.
Lees verder -
How-to: opbouw van je wervende tekst
|
Ga je een wervende tekst schrijven? Ga er gerust vanuit dat je lezer haast heeft en niet geïnteresseerd is. Jíj wilt iets verkopen, hij zit niet te wachten op jouw verhaal. Daarom is het traditionele tekststramien ‘inleiding, kern en slot’ totaal ongeschikt voor een wervende tekst. Hoe dan wel? Ontdek een handig stappenplan.
Lees verder -
Het leereffect van onze training schrijven
|
Woordjes stampen. Een samenvatting maken. De lesstof keer op keer doorlezen. Belangrijke zinnen onderstrepen. Leerstrategieën... wie is er niet groot mee geworden. Maar werken die strategieën nou echt? Helaas niet, zo blijkt uit onderzoek. Maar hoe dan wel? Lees meer over de filosofie achter onze training schrijven.
Lees verder -
Ook ‘iets’ doen met contentmarketing? 6 tips
|
Veel bedrijven willen iets met contentmarketing. Om (potentiële) klanten aan te trekken, te binden en boeien met relevante berichten. Hoe doe je dat ? Hoe vind je inspiratie en hoe verspreid je jouw verhaal ? De Huurwoordenaar geeft je 6 tips.
Lees verder -
Hoe vind je een freelance-copywriter?
|
Zoek je een goede freelance-copywriter? Dat kan verwarrend zijn! Er zijn zoveel aanbieders. Van eenpitters tot grote bureaus, met prijzen die variëren van enkele tientjes tot honderden euro’s per uur. Hoe scheid je het kaf van het koren? Wie vraag je om een proefopdracht? Doe je voordeel met onderstaande tips.
Lees verder -
Je website vindbaar maken? Dít werkt niet!
|
Je wil je website vindbaar maken in Google, meer bezoekers trekken? SEO is ‘hot’, het is ook bij ons een veelgevraagde dienst. Maar wat veel mensen onder SEO verstaan - een aantal keywords kiezen en deze supervaak herhalen - werkt dus niet. Ik ontzenuw graag 10 wijdverbreide SEO-misverstanden.
Lees verder -
Wat zijn jouw Nederlandse skills?
|
Engels is hot! Kijk om je heen: we gebruiken graag Engelse woorden om iets korter, leuker of hipper te omschrijven. Zo deed heel Nederland mee aan Black Friday en barst ons land van de start-ups. Schrijf je teksten, dan kom je meer dan eens voor de keuze te staan: gebruik ik voor dat ene woord de Nederlandse of toch Engelse term? Hoe je zorgvuldig een keuze maakt? De Huurwoordenaar geeft tips.
Lees verder -
Zakelijk bloggen in 4 stappen
|
Jij wilt voor je organisatie ook zo’n platform waar enthousiaste collega’s hun producten, visie en ervaringen sprankelend over de bühne brengen! Maar... hoe begin je? Hoe wordt én blijft je zakelijke blog een succes? De bloghelpdesk helpt je.
Lees verder -
Overtuigen doe je met… positieve taal
|
Anderen overtuigen van jouw idee. Of hen enthousiasmeren voor jouw product of dienst. Dat doe je natuurlijk met positieve taal. Gebruik bevestigende, actieve woorden en verleid je doelgroep met een sprankelende tekst. Vól energie.
Lees verder -
Gepassioneerde verbinder met klantfocus?
|
‘Ben jij die proactieve zelfstandige teamplayer, op zoek naar een nieuwe uitdaging in een jonge, dynamische organisatie?’ Vacatureclichés, we kennen ze allemaal... De Huurwoordenaar krijgt vaak vragen over vacatureteksten die wél stopkracht hebben. Wat is het geheim? Graag licht ik een tipje van de sluier op.
Lees verder