Zo brief je jouw tekstbureau
| Lotte

Je gaat een e-mailing sturen, website lanceren of zet een product in de markt. Je schakelt je tekstbureau in voor een topresultaat. En daar draag je zelf óók aan bij. De eerste stap: een goede briefing. Maar… je tekstbureau briefen, hoe doe je dat eigenlijk?

Blogs

  • Verhoog je conversie met UX-writing
    | Michelle

    Een effectieve webpagina is gebruiksvriendelijk én zet de lezer aan tot actie. Daarvoor moeten copy en design optimaal samensmelten. Met UX-writing krijg je het voor elkaar. Een innovatieve techniek of een ‘oude bekende’ met een hippe naam?

  • Pssst... het geheim van klantgericht schrijven
    | Lotte

    ‘Klantgericht schrijven’, het klinkt zo simpel. Gewoon: je in de klant verplaatsen. Vertellen wat hij of zij graag wil horen. Maar een zakelijk-neutrale schrijfstijl die empathische touch meegeven, is best lastig. Het geheim? Ik licht graag een tipje van de sluier op.

  • Professioneel e-mailen: 10 tips
    | Lotte

    Een bomvolle inbox. Lange, onduidelijke e-mails. (B)CC’en zonder reden. Voor veel mensen is dit ontzettend irritant. Dus waarom houden we deze ergernissen in stand? Let voortaan op deze tips voor professioneel e-mailen. Je collega’s en relaties zullen je dankbaar zijn!

  • Bloghelpdesk: SEO-copywriting
    | Lotte

    Een blog is de ideale manier om je website te optimaliseren voor Google. In je blogposts kun je namelijk stapsgewijs elke keer 1 pagina optimaliseren op 1 keyword. Op een natuurlijke manier. Dit is niet storend voor de lezer maar wél effectief. Ontdek hoe in deze masterclass SEO-copywriting. Pen in de aanslag!

  • Bid- en tenderteksten die punten scoren
    | Lotte

    Bid, tenders en aanbestedingen schrijven is een vak apart. Jouw salesafdeling of bid-team wil indruk maken met een congruent, overtuigend stuk, uiteraard binnen de gestelde kaders. Een tekst die exact beantwoordt aan de vraag van de uitvragende partij. Maar hoe? Overtuig de DMU met een duidelijk, compleet en overzichtelijk document en een betrokken tone-of-voice.

  • How-to: opbouw van je wervende tekst
    | Lotte

    Ga je een wervende tekst schrijven? Ga er gerust vanuit dat je lezer haast heeft en niet geïnteresseerd is. Jíj wilt iets verkopen, hij zit niet te wachten op jouw verhaal. Daarom is het traditionele tekststramien ‘inleiding, kern en slot’ totaal ongeschikt voor een wervende tekst. Hoe dan wel? Ontdek een handig stappenplan.

  • Het leereffect van onze training schrijven
    | Lotte

    Woordjes stampen. Een samenvatting maken. De lesstof keer op keer doorlezen. Belangrijke zinnen onderstrepen. Leerstrategieën... wie is er niet groot mee geworden. Maar werken die strategieën nou echt? Helaas niet, zo blijkt uit onderzoek. Maar hoe dan wel? Lees meer over de filosofie achter onze training schrijven.

  • Ook ‘iets’ doen met contentmarketing? 6 tips
    | Michelle

    Veel bedrijven willen iets met contentmarketing. Om (potentiële) klanten aan te trekken, te binden en boeien met relevante berichten. Hoe doe je dat ? Hoe vind je inspiratie en hoe verspreid je jouw verhaal ? De Huurwoordenaar geeft je 6 tips.

  • Hoe vind je een freelance-copywriter?
    | Lotte

    Zoek je een goede freelance-copywriter? Dat kan verwarrend zijn! Er zijn zoveel aanbieders. Van eenpitters tot grote bureaus, met prijzen die variëren van enkele tientjes tot honderden euro’s per uur. Hoe scheid je het kaf van het koren? Wie vraag je om een proefopdracht? Doe je voordeel met onderstaande tips.

  • Je website vindbaar maken? Dít werkt niet!
    | Lotte

    Je wil je website vindbaar maken in Google, meer bezoekers trekken? SEO is ‘hot’, het is ook bij ons een veelgevraagde dienst. Maar wat veel mensen onder SEO verstaan - een aantal keywords kiezen en deze supervaak herhalen - werkt dus niet. Ik ontzenuw graag 10 wijdverbreide SEO-misverstanden.