Overtuigen doe je met… positieve taal
| Milou

Anderen overtuigen van jouw idee. Of hen enthousiasmeren voor jouw product of dienst. Dat doe je natuurlijk met positieve taal. Gebruik bevestigende, actieve woorden en verleid je doelgroep met een sprankelende tekst. Vól energie.

Blogs

  • Gepassioneerde verbinder met klantfocus?
    | Lotte

    ‘Ben jij die proactieve zelfstandige teamplayer, op zoek naar een nieuwe uitdaging in een jonge, dynamische organisatie?’ Vacatureclichés, we kennen ze allemaal... De Huurwoordenaar krijgt vaak vragen over vacatureteksten die wél stopkracht hebben. Wat is het geheim? Graag licht ik een tipje van de sluier op.

  • Het oog wil ook wat
    | Martine

    Je hebt een ontzettend leuke, grappige, spannende, inspirerende tekst geschreven. Met een duidelijk intro, de juiste onderbouwing en een uitsmijter op het einde. Je zet het online en na een paar dagen blijkt… niemand leest het! Het verhaal kan dan wel goed in elkaar zitten, maar heb je wel gedacht aan: het oog wil ook wat?

  • Mini is het nieuwe maxi
    | Milou

    Een goed geschreven stuk. Duidelijk, prettig leesbaar en met stopkracht. Het valt of staat met de opbouw van je zinnen. Ons advies? Houd ze het liefst zo kort mogelijk. Want het aantal woorden is al snel te veel. Daarom: lees mijn 5 tips om wollige maxi-zinnen om te toveren in een hippe mini-variant.

  • Tricky taalvalkuilen: doe de test
    | Lotte

    D, t of dt? Als of dan? Hen of hun? Het Nederlands zit vol met taalvalkuilen en twijfelwoorden. Wat zijn de meest gemaakte fouten? Hoe scoor jij op deze punten? Lees meer over tricky taalvalkuilen, doe de test en verover een mooie plaats in het Huurwoordenaar-taaltestklassement.

  • Schrijfkramp? Vergeet de taaldogma’s!
    | Milou

    ‘Ik’ kan het me nog goed herinneren. Mijn basisschooljuffrouw van groep 4 die mijn klasgenootjes en mij dwingend inprent een brief of tekst nooit met ‘ik’ te beginnen. En een zin nooit met ‘En’. Komt dit jou ook bekend voor? Het zijn slechts enkele voorbeelden van vele taaldogma’s, die kunnen zorgen voor de nodige schrijfkramp.

  • Help, mijn freelancer is ziek. Wat nu?
    | Martine

    Je kent het vast wel: je wilt graag een uitnodigende mailing of pakkend persbericht laten maken dat binnen enkele dagen de deur uit moet. Wat je doet? Je belt je vaste freelance copywriter. Die neemt niet op. Dan stuur je hem maar een mail met informatie over de opdracht. En dan krijg je een berichtje terug. Hij is ziek. Voorlopig kan hij dus helaas geen werk voor je verrichten...