Nieuwsbrieven: irritant of relevant?
| Michel

De digitale nieuwsbrief is een ideale tool om je klanten, medewerkers of relaties op de hoogte te brengen. Toch worden nieuwsbrieven vaak weggegooid, nog voor de ontvanger het leest. Hoe schrijf je een nieuwsbrief die je doelgroep wél raakt?

Blogs

  • Schrijfkramp? Vergeet de taaldogma’s!
    | Milou

    ‘Ik’ kan het me nog goed herinneren. Mijn basisschooljuffrouw van groep 4 die mijn klasgenootjes en mij dwingend inprent een brief of tekst nooit met ‘ik’ te beginnen. En een zin nooit met ‘En’. Komt dit jou ook bekend voor? Het zijn slechts enkele voorbeelden van vele taaldogma’s, die kunnen zorgen voor de nodige schrijfkramp.

  • Help, mijn freelancer is ziek. Wat nu?
    | Martine

    Je kent het vast wel: je wilt graag een uitnodigende mailing of pakkend persbericht laten maken dat binnen enkele dagen de deur uit moet. Wat je doet? Je belt je vaste freelance copywriter. Die neemt niet op. Dan stuur je hem maar een mail met informatie over de opdracht. En dan krijg je een berichtje terug. Hij is ziek. Voorlopig kan hij dus helaas geen werk voor je verrichten...