Tekst met visie
Je wilt dat klanten 'ja' zeggen. Dat talenten opkijken tegen je organisatie. En je boodschap overtuigt. Dat vraagt om tekst met visie. Wij helpen je.
Vertel ons je verhaal. Wij geven er smaak aan en maken er onderscheidende content van. Die je doelgroep triggert en aanzet tot actie.
-
Marketingcommunicatie van VCS
In 2018 schakelt CEO Wim van Deijzen ons in als copywriter voor de nieuwe website van VCS. Al snel blijkt de grote behoefte aan veel méér marcom-ondersteuning. Inmiddels draait de marketingcommunicatie op volle toeren.
-
Whitepaper colocation voor KPN
Voor KPN produceerden we dit whitepaper over colocation. De centrale vraag van het whitepaper: zijn keuzes uit het verleden toekomstvast? Want hoe zit het met je serverruimte? Tijd voor een kritische blik.
-
E-book robotisering voor Ricoh
Als contentpartner ondersteunen wij Ricoh doorlopend met tal van contentproducties, waaronder whitepapers, e-books en blogs. Een mooi voorbeeld is dit e-book over Robotic Process Automation.
-
Inhoudelijke contentcreatie voor Mennens
In 2019 kiest Mennens voor contentcreatie door Vigor & Zest. We ontwikkelen webcopy, artikelen, blogs en whitepapers. De grote uitdaging: inhoudelijke vakkennis vertalen naar een vlot geschreven tekst.
-
Aanbestedingen: beantwoording open vragen
Als specialist in bidwriting begeleiden én ondersteunen we een groot aantal organisaties bij een zo concreet mogelijke verwoording van de open vragen. Zo'n 80% van de aanbestedingen is gegund.
-
iGarage in Aftersales Magazine
Vigor & Zest levert marcom-ondersteuning aan iGarage. Zoals deze advertentie voor Aftersales Magazine. We helpen garagisten zich te wapenen tegen teruglopende afsprakenaantallen.
-
Whitepaper dataopslag voor KPN
Voor KPN bedachten en schreven we dit whitepaper over dataopslag. Want traditionele dataopslag op bedrijfslocaties maakt steeds meer plaats voor cloud- en gecombineerde oplossingen. Alles over dataopslag, begrijpelijk en activerend.
-
Trainingen Business Opportunity School
Als partner van de Business Opportunity School in Ermelo ontwikkelen en verzorgen wij de trainingen klantgericht en commercieel schrijven. Ook begeleiden wij onze contacten via de opleidingsschool in het schrijven van complexe aanbestedingen.
-
BroMag voor TeamCo Shipyard
Scheepsbouwpartner TeamCo Shipyard vroeg ons om een magazine waarin hun expertise naar voren komt. Wij adviseerden een BroMag: een brochure en magazine in één. Op basis van interviews creëerden wij een sterk staaltje storytelling én vormgeving.
-
B2B-content(platform) voor DPG Media
Voor DPG Media creëren wij als vaste partner tal van soorten content om B2B-klanten te inspireren en informeren. Zoals whitepapers en video's. Contentmarketeer B2B Kim Mulder vertelt over onze samenwerking.
-
VCS Observation: whitepaper ondermijning
Voor VCS Observation creëerden we dit whitepaper over privacywetgeving bij de aanpak van ondermijning. Zowel tekstueel als visueel. Als vaste contentpartner maakten we deze complexe materie behapbaar.
-
Content voor De Bakkende Brabander
Altijd een actuele website en levendige social media. Hiervoor schakelde De Bakkende Brabander Vigor & Zest in. Met groot succes: in één jaar nam de online zichtbaarheid sterk toe en steeg de omzet met 30%.
-
Koninklijke BroMag voor Hordijk
Als contentpartner van Koninklijke Hordijk creëerden wij voor hun 100-jarig bestaan een BroMag. De verhalen over de geschiedenis én dienstverlening kwamen tot stand door ons advies over de inhoud, interviews en artikelen.
-
Profielen Van Iersel Luchtman Advocaten
In 2019 schakelt Van Iersel Luchtman Advocaten ons in voor nieuwe online profielteksten. Deze webteksten geven we vorm in een herkenbare structuur en frisse schrijfstijl, in lijn met de communicatiestrategie.
-
DPG Media whitepaper storytelling
DPG Media vroeg aan ons om een whitepaper te produceren over storytelling, een onderwerp waar de organisatie veel vanaf weet. Wij maakten er een mooi geheel van. Een waardevol extra contactmoment met de doelgroep.
-
Free publicity VCS Observation
Tijdens de coronapiek kon VCS ic-afdelingen van ziekenhuizen ontlasten door razendsnel tijdelijke patiëntobservatiesystemen in te richten. Ons persbericht hierover werd opgepakt door Zorgvisie.
-
DPG Media whitepaper socialmediamarketing
DPG Media ondersteunt organisaties om het maximale te halen uit hun socialmediaberichten, met o.a. slimme diensten voor advertising. In dit whitepaper geven we tips voor socialmediamarketing.
-
Mennens-brochure dienstverlening
Al jaren zijn wij copypartner van Mennens. Om hun dienstverlening nóg beter op de kaart te zetten, ontwikkelden we een korte en krachtige brochure. We verzorgden de copywriting, opbouw, het ontwerp én de vormgeving van de brochure.
-
Prinsjesdagcommunicatie accon■avm
accon■avm (opgegaan in Flynth), vertrouwde jarenlang op onze marcom-ondersteuning. We verzorgden onder meer de Prinsjesdagcommunicatie. In 2018 bedachten we hiervoor het thema: Nu het zoet.
-
Ricoh stappenplan papierloos werken
Als contentpartner van Ricoh ontwikkelen we doorlopend e-books, zoals dit stappenplan voor papierloos werken. We adviseerden over de aanpak en insteek, hielden interviews met experts en werkten alles uit tot een compleet en verzorgd document.
-
Productbrochures voor 't Vijfde Seizoen
Als contentpartner van 't Vijfde Seizoen, creëren we o.a. productbrochures én prijsbijlagen, inclusief aantrekkelijke teksten en een passend ontwerp. En maar goed ook, want zo staan de producten nóg beter op de kaart.
-
Kennisdocument voor Dimensys
In opdracht van Dimensys deden we verslag van het kennisevent 'Industrialisering van de bouw.' We adviseerden het inhoudelijke verslag inclusief korte interviews met de genodigden te bundelen in een aantrekkelijk, online naslagwerk.
-
Ropetex & Powertex positioneringscampagne
Het Zweedse concern Axel Johnson International wilde de sales van de huismerken Ropetex en Powertex verhogen met 20%. Wij ontwikkelden een uitgebreide campagne, intern én extern.
-
Shire: voorlichting over zeldzame ziekten
Jarenlang ondersteunden wij Shire als contentpartner met tal van contentproducties over zeldzame ziekten. Van informatieflyers voor patiënten tot voorlichting voor artsen.
-
Marcom-support voor iGarage
Vigor & Zest levert volledige marcom-ondersteuning aan iGarage, in de vorm van socialmediaberichten (mét aantrekkelijke visuals), pakkende flyers en webcopy. Dit is overal terug te vinden op de website van de organisatie.
-
Een boek voor Metrum
Om het 20-jarig jubileum van Metrum te vieren, ontwikkelde Vigor & Zest een fraai boek met alle expertise en verschillende toekomstvisies. Vigor & Zest begeleidde Metrum in het concept, de redactie, productie én vormgeving.
-
't Vijfde Seizoen: content en marcom
Tuinkas- en moestuinexpert 't Vijfde Seizoen heeft Vigor & Zest in 2020 in de arm genomen als content- en marketingcommunicatiepartner. Wij schrijven onder andere blogs voor de website en adviseren over socialmediaberichten.
-
De kracht van crossmedia
Vigor & Zest-oprichter Michel schreef dit boek in 2008 als eyeopener voor iedereen die gebruik wil maken van de crossmedia-aanpak. Hiermee haakte Michel toen al aan op deze nieuwe trend, die nu een vast onderdeel van marketingcommunicatie is.
-
Whitepaper onderwijs voor DPG Media
Als contentpartner van DPG Media ondersteunden we met tal van branche-specifieke campagnes, zoals voor het onderwijs. Zo ontwikkelden we dit whitepaper over vacatures en de strategische verspreiding ervan.
-
Buurtbemiddelingsfolders
Voor Buurtbemiddeling (een initiatief van de gemeenten Rheden, Rozendaal en Doesburg) ontwikkelden we folders met een positieve, activerende insteek. Wij focusten ons op de oplossingen, in plaats van de conflicten.
-
Mennens-whitepaper over staalkabels
Mennens beschikt over uitgebreide expertise over staalkabels, die ze vanaf nu uitdragen met een whitepaper. Hiervoor schreven we inhoudelijke hoofdstukken, dachten mee over de inhoud en verzorgden het ontwerp.
-
Extern factbook voor Ricoh
Het factbook 'Krijg de feiten en vorm je beleid' geeft organisaties concrete inzichten en handvatten om hybride werken te faciliteren. Samen met Ricoh hebben we de promotiecampagne van het factbook op poten gezet.
-
Brede ondersteuning voor VCS Observation
Bij Vigor & Zest produceren we doorlopend content en marketingcommunicatie voor VCS Observation. De organisatie vertrouwt ons met hun socialmediakanalen, webcopy, campagnes, arbeidsmarktcommunicatie én meer.
-
Radboudumc informatie over prostaatkanker
Voor Radboudumc hebben we twee informatieboekjes ontwikkeld over prostaatkanker: één in het Nederlands en één die we vertaald hebben naar het Engels. We hebben artsen geïnterviewd, patiënten gesproken en de vormgeving opgemaakt.
-
Magazine zorgcoördinatie voor AZN
Voor Ambulancezorg Nederland ontwikkelenden we deze uitgave over zorgcoördinatie: we adviseerden over indeling en opbouw, verzorgden de copywriting en het ontwerp.
-
LesLab Proeftuin LOB Magazine
Als contentpartner ontwikkelden we met LesLab het Proeftuin LOB Magazine. Hierin delen de ontwikkelaars, leerlingen, docenten én decanen hun ervaring met en tips voor de LOB-methode.
-
Whitepaper energie-labelstap voor Vgib
Duurzaamheid is van belangrijke waarde voor vastgoedspecialist Vgib én haar (potentiële) klanten. Daarom ontwikkelden wij een whitepaper die alle (potentiële) klanten begeleiden naar een hoger, zuiniger energielabel.
-
Contentcreatie en marcom voor LesLab
Voor uitgeverij LesLab ontwikkelden we twee websites. Eén gericht op hun lesmethode voor het voortgezet onderwijs en één gericht op het mbo. Ook ondersteunden we met o.a. social media en flyers.
-
Ricoh-artikelen voor WerkTrends
Vigor & Zest creëert doorlopend artikelen voor de trendswebsite van Ricoh: WerkTrends. We interviewen digital services-experts, adviseren over de inhoud van de artikelen, schrijven een vlot, begrijpelijk verhaal. Mét bijbehorende socialmediaberichten.
-
Joulz online magazine
Infrabedrijf Joulz realiseerde een 19 kilometer lange hoogspanningsverbinding. Wij waren bij de bijeenkomst en tekenden alles op in een interactief magazine.
-
Ricoh-klantcases die activeren
Voor de ontwikkeling van klantcases weet Ricoh ons te vinden. We interviewen hun klanten en smeden de authentieke verhalen in het ontwerpformat. Zo krijgt Ricoh kant-en-klare klantcases in handen, die hun meerwaarde in de spotlight zetten.
-
Een aantrekkelijke website voor De Kozijnendokter
De Kozijnendokter vroeg onze hulp bij de ontwikkeling van een nieuwe website. We interviewden, maakten foto's, adviseerden over inhoud en ontwerp en vulden de website met pakkende webcopy. Zo komt De Kozijnendokter vele jaren vooruit.
-
Marketingcommunicatie voor Plantics
Als strategische communicatiepartner helpen we de scale-up Plantics te groeien. Doordat we twee dagen per week op locatie zitten, zijn we volledig op de hoogte en kunnen we snel schakelen. Voor advies én productie.
-
Beurtvaartadres content en marcom
Als vaste marcom-partner van Beurtvaartadres produceren we uiteenlopende teksten voor de website. Denk aan blogs, nieuwsberichten en klantcases.
-
Content en marcom voor Qualogy
Jarenlang was Vigor & Zest vaste contentpartner van Qualogy. We namen de complete marketingcommunicatie uit handen en zetten de strategische lijn uit, bijvoorbeeld voor de arbeidsmarktcommunicatie.
-
Qualogy Caribbean: contentcreatie en marcom
Als vaste contentpartner ondersteunde Vigor & Zest Qualogy Caribbean in Suriname met de professionalisering van hun marketingcommunicatie.
-
Qualogy-klantcase Allseas
Jarenlang namen we voor IT-dienstverlener Qualogy de complete marcom uit handen. De uitwerking van cases hoorden daar óók bij. Zoals deze van Allseas.
-
Opleidingsschool Arnhem & Achterhoek
We ondersteunen de Opleidingsschool MBO Arnhem & Achterhoek (A&A) doorlopend met de ontwikkeling van blogs en nieuwsartikelen, webcopy en de inrichting van hun socialmediakanalen.
-
ICT-beleidsdocument voor centrale overheid
Voor een centrale overheid stelden we een meerjarige ICT-strategie op. We verwoordden de strategie, schreven een concreet, onderbouwd plan én verzorgden het ontwerp.